Cookie melding
X

Op umczorgverzekering.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op umczorgverzekering.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Wij staan voor u klaar

U kunt altijd bij ons terecht met uw vragen. Zo vindt u hieronder alvast antwoord op veelgestelde vragen. En natuurlijk staan onze medewerkers via de chat of aan de telefoon graag voor u klaar als u er zelf niet uitkomt.

  Veelgestelde vragen per onderwerp

Stel uw vraag aan chatbot Sam

  Regel het snel online

Zorgkosten terugvragen of betalen, een vergoeding opzoeken of uw zorgverzekering controleren. U regelt het zelf snel en veilig in de UMC Zorg app. Of log in op Mijn UMC Zorgverzekering. 

  Toch liever telefonisch contact opnemen? 

Kunt u online niet vinden wat u zoekt? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag!

Goed om te weten: bij de klantenservice is het op dit moment erg druk. Houd er rekening mee dat u een langere wachttijd heeft. We doen ons best om u zo snel mogelijk te helpen.

3 tips om ons sneller te bereiken

  1. Iets aanpassen? Dat kan vaak gemakkelijk en snel via Mijn UMC en de UMC Zorg app.
  2. Stel uw vraag tijdens onderstaande tijden via onze chat.
  3. Wilt u toch liever bellen? Wacht dan niet tot de laatste week van december. Maar bel ons in de periode eind november tot en met 20 december. Dan zijn de wachttijden minder lang.

Telefoonnummers

Kies hieronder het juiste telefoonnummer. Zodat kunnen wij u zo goed mogelijk helpen. Belt u voor iemand anders? Dan hebben wij eerst toestemming nodig.

  • Neem contact met ons op
    Bel naar 0900 - 80 18 (gebruikelijke belkosten)
    Maandag t/m vrijdag: 8.00 tot 20.00 uur
    Zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur
    Houd uw klantnummer bij de hand.

    Belt u vanuit het buitenland?
    +31 24 32 97 647

    Heeft u zorg nodig in het buitenland? Bel dan met de UMC Alarmcentrale: +31 40 297 56 90

  • Bel direct met de UMC Alarmcentrale:
    +31 40 297 56 90

    De UMC Alarmcentrale staat 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u klaar.
  • Soms is het fijn om extra hulp te krijgen. Bijvoorbeeld als u op een wachtlijst staat en sneller geholpen wilt worden. Onze zorgadviseurs staan voor u klaar met hulp en advies.

    Zij helpen u graag bij:
    • Verkorten van wachttijd (wachtlijstbemiddeling)
    • Vinden van een (andere) zorgverlener
    • Regelen van een second opinion
    • Informatie over zorg in het buitenland
    • Ondersteuning voor mantelzorgers
    • Vinden en regelen van thuiszorg
    U kunt onze zorgadviseurs op 2 manieren bereiken
    • Bel naar 088 - 131 16 16 (gebruikelijke belkosten). Maandag t/m vrijdag: 9.00 tot 13.00 uur.
    • Buiten werktijd kunt u ons handige digitale formulier gebruiken. U krijgt dan zo snel mogelijk een reactie van onze zorgadviseurs.
  • Voor bellen met UMC Zorgverzekering betaalt u uw gebruikelijke belkosten. Bellen naar UMC Zorgverzekering brengt dus geen extra kosten met zich mee.

    De klantenservice is op werkdagen bereikbaar op het nummer 0900 - 80 18.
    Maandag t/m vrijdag: 8.00 tot 20.00 uur. En zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur. Houd uw klantnummer bij de hand.