Omzetplafonds

Elk jaar maken we samen met zorgverleners afspraken over de zorg. Bijvoorbeeld over hoeveel behandelingen een zorgverlener dat jaar zal uitvoeren. En tegen welk bedrag. Dit noemen we een omzetplafond. Door dit soort afspraken houden we de kosten van zorg in de hand. Dat is belangrijk voor uw premie.

Omzetplafond bereikt?

Soms gaat een zorgverlener over het afgesproken bedrag heen. Hierdoor kan hij geen zorg meer leveren. En dat is natuurlijk vervelend. Gelukkig is er dan wel altijd een andere zorgverlener bij u in de regio die u kan helpen. In onderstaande gevallen kunt u wel nog steeds bij uw zorgverlener terecht.

Uitzonderingen

  • Als u met spoed behandeld moet worden 
  • Als u al met een behandeling bent begonnen
  • Als uw pasgeboren kind zorg nodig heeft 
  • Als u zwanger bent 
  • Als u een restitutiepolis heeft

Wachten of naar een andere zorgverlener?

Heeft u niet met spoed een behandeling nodig? En wilt u wel graag door uw vertrouwde zorgverlener geholpen worden? Dan kunt u wachten totdat deze weer plaats voor u heeft. Wilt u sneller geholpen worden? Bel dan met onze zorgadviseurs. Zij bekijken samen met uw zorgverlener of u toch snel behandeld kunt worden. Als dit niet lukt, dan zoeken we samen met u naar een passende zorgverlener in de buurt. 

Zorgadviseurs

Bel met onze zorgadviseurs via 088 131 16 16Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord