Cookie melding
X
Als u op “Akkoord” klikt, dan gebruiken wij cookies en soortgelijke technieken om inzicht te krijgen in uw surfgedrag op onze website en interactie met onze kanalen. Op basis hiervan kunnen wij u een persoonlijke ervaring bieden en de gebruikservaring verbeteren. Hier vindt u meer info over onze cookies, doeleinden, het delen van gegevens met derde partijen en bewaartermijnen.
Akkoord
Weigeren

Hulp bij inloggen

Hulp nodig bij het inloggen op Mijn UMC Zorgverzekering? Wij helpen u graag op weg.

Zo logt u in op Mijn UMC Zorgverzekering

U kunt op 3 manieren veilig inloggen op Mijn UMC Zorgverzekering. Kies zelf welke manier u het prettigste vindt.

Inloggen met DigiD en sms-controle
Met uw DigiD en sms-controle logt u veilig in op Mijn UMC Zorgverzekering. Op de website van DigiD leest u bij 'Manieren van inloggen' hoe u inlogt met een sms-code. 
Inloggen met de DigiD app
Log in met de DigiD app en een eigen pincode. Op de website van DigiD leest u bij 'Manieren van inloggen' hoe u dit doet.
Inloggen met de UMC Zorg app
Inloggen zonder DigiD? Gebruik dan de UMC Zorg app. 

Veelgestelde vragen over inloggen op Mijn UMC Zorgverzekering

  • Ik ontvang de sms-code niet

    Het kan zijn dat u een ander telefoonnummer heeft geregistreerd in Mijn DigiD. Of dat u de sms-controle nog niet heeft geactiveerd. Lees meer over sms-code niet ontvangen.

  • Waarom moet ik inloggen met een sms-code?

    U zit niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn UMC Zorgverzekering. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we u uit waarom dit nodig is. Lees meer over inloggen met een sms-code. 
  • Hoe vraag ik een DigiD aan?

    Op de website van DigiD vraagt u uw DigiD aan.

    • U heeft uw burgerservicenummer nodig bij de aanvraag.
    • Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief thuis met een activeringscode.
    • Voeg uw telefoonnummer en e-mailadres toe tijdens de aanvraag. U kunt dan meer met uw DigiD, zoals uw wachtwoord herstellen of de DigiD app eenvoudig activeren.
    • Activeer de sms-controle bij uw aanvraag.
    • Onthoud uw gebruikersnaam en wachtwoord goed, die heeft u nodig om uw DigiD te activeren.
  • Kan ik een DigiD aanvragen als ik in het buitenland woon?

    Woont u in het buitenland en heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u een DigiD aanvragen. Had u al een DigiD voordat u verhuisde naar het buitenland? Dan kunt u die gewoon blijven gebruiken.

    U vindt meer informatie op de website van DigiD wanneer u zoekt op 'buitenland'.

  • Ik krijg een foutmelding bij inloggen met DigiD

    Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oplossingen op de website van DigiD bij 'Hulp & Contact'.

  • Het inlogscherm van DigiD toont niet

    Ziet u het inlogscherm van DigiD niet? Dan gebruikt u waarschijnlijk verouderde software die niet meer voldoet aan de beveiligingseisen van DigiD.

    Informatie over mogelijke oorzaken vindt u op de website van DigiD op de pagina 'Hulp & Contact' onder 'Foutmeldingen'.

Waarom moet ik inloggen met een sms-controle?

U zit natuurlijk niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn UMC Zorgverzekering. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we u uit waarom dit toch nodig is.