Cookie melding
X

Op umczorgverzekering.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op umczorgverzekering.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

De overgang

Workshops, adviezen en andere hulp

Bij fysiek en mentaal ongemak



Hoe verlicht je de overgang?

Sommigen komen er moeiteloos doorheen, maar de meeste vrouwen ervaren klachten in de overgang. Die variëren van vermoeidheid, slaapproblemen, nachtzweten, last van spieren en gewrichten, concentratieproblemen, stemmingswisselingen tot opvliegers. Als je het rijtje leest, zou je er bijna depressief van worden. Gelukkig hoef je niet overal last van te hebben. En is er evenzoveel hulp mogelijk. Er zijn genoeg dingen die je kunt doen om de overgang te verlichten. Daarom vind je hier: 

  • 6 adviezen van coach en trainer Irma Leijten
  • Het verhaal van Esther die in de overgang is
  • 6 tips voor een goede leefstijl tijdens de overgang
  • Behulpzame workshops en apps
6 waardevolle adviezen van Irma Leijten

Irma Leijten is trainer en coach vitaliteit en persoonlijk leiderschap. Zelf is ze toevallig ook in de overgang. Ze deelt haar inzichten in 6 uitgebreide adviezen, waaronder deze 'de overzijde is zo slecht nog niet'.

"Soms moet ik bijna huilen."


Esther is in de overgang. 

Lees het eerlijke verslag van een positief mens. 

Snel resultaat? 6 tips om je leefstijl aan te passen 

Wat kun je zelf doen om je beter te voelen tijdens de overgang? Door rekening te houden met wat je lichaam en geest nodig hebben, kun je invloed uitoefenen op hoe je je voelt. Ga aan de slag met deze 6 leefstijltips!

Workshops en apps voor vrouwen in de overgang

Minder klachten van de overgang

Beter door de overgang

Online workshop

Heeft u overgangsklachten? De overgang heeft effect op uw lichaam. Soms ook op uw positiviteit en relaties. De overgang goed doorkomen?

Goed gewaardeerde mindfulness app

Mindfulness coach 

App

Wilt u beter omgaan met stress en zelfbewuster worden? En leven in het hier en nu? Probeer gratis de Mindfulness coach app voor meer energie en ontspanning.

Beter voor uzelf als mantelzorger zorgen

Balans bij mantelzorgen

Online workshop

Het is fijn om te kunnen zorgen voor een ander. Maar de druk op mantelzorgers is hoog. Tijd voor uzelf schiet er bij in. Leer de balans te houden. Gezond zorgen kunt u leren.

Feiten en cijfers* over de overgang

  • Jaarlijks hebben ruim 1 miljoen vrouwen in de leeftijd van 40 tot 60 jaar te maken met de overgang
  • 80% heeft daar in meer of mindere mate klachten van
  • De gemiddelde leeftijd waarop vrouwen de menopauze doormaken is 51 jaar
  • 34% van het ziekteverzuim van vrouwen in die leeftijdscategorie is gerelateerd aan overgangsklachten

* Bron NVOG