Beter slapen

Zo brengt u ontspanning in de dag

Misschien de beste tip:
Laat los waar u geen invloed op heeft.

Beter slapen kunt u leren

Wist u dat u na een goede nachtrust fitter, alerter, creatiever en socialer bent? De impact van goed slapen op de lange termijn is nog groter. Met slaap herstelt uw lichaam en geest. Genoeg redenen om aandacht te besteden aan goed slapen.  

Feiten en cijfers* over (slecht) slapen

  • 1 op de 10 Nederlanders slaapt minder lang dan ze willen. 
  • Meer dan 40% met slaapproblemen zegt dat slecht slapen het dagelijkse leven verstoort.
  • Vrouwen slapen slechter dan mannen. 
  • Slechter slapen zorgt voor slechter werken en meer verwondingen op de werkvloer. 
  • Goed slapen vermindert het risico op onder andere een beroerte, depressie, dementie, overgewicht en diabetes type 2.

Hulp bij beter leren slapen

Whitepaper Beter slapen

Begin vandaag met beter slapen. Met de 16 praktische tips uit deze gratis whitepaper bent u helemaal klaar voor de nacht. 

3 snelle tips van slaapspecialist dr. Hofman

Slaapt u niet goed? U bent niet de enige. Veel mensen slapen slecht. En 1 op de 10 volwassenen heeft er langdurig last van. Gelukkig kunt u iets doen om uw nachtrust te verbeteren. 

temperatuur icoon vgzZorg voor de ideale temperatuur
Zorg dat de slaapkamer niet te warm of te koud is. Een temperatuur tussen de 16 en 18 graden is ideaal. De verwarming uit en een raampje open dus. 

boek icoon vgzLees een papieren boek en koop een wekker
Leg uw mobieltje en tablet weg voor het slapen. Zet ook de tv uit. Zo geeft u uw hersenen de kans om melatonine aan te maken. Daar wordt u slaperig van. Lees daarom een papieren boek en gebruik liever een wekker dan een telefoon.

icoon vakantie vgzHaal leuke herinneringen op
Iedereen heeft wel een herinnering die een fijn en ontspannen gevoel oproept. Op een strandbedje aan zee, of alleen bovenop een berg. Als u wilt ontspannen dan helpt het om aan zo'n fijne herinnering terug te denken. 

Nog meer tips!

Er zijn nog heel veel slimme manieren om beter te slapen. Bekijk de video's. 

* S. Leone, A. Van der Poel, K. Beers, L.Rigter, E. Zantinge, M. Savekoul. Slechte slaap: een probleem voor de volkgezondheid? Een strategische verkenning. 2018


X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord