Bewegen

Met een druk leven schiet het regelmatig bewegen er nog wel eens bij in. Maar wist u dat u met 30 minuten per dag bewegen uw gezondheid al verbetert? Lees meer over de voordelen van bewegen.

Voordelen van meer bewegen

  • Bewegen verhoogt de stofwisseling. Een belangrijke manier om overwicht te voorkomen.
  • Door te bewegen, breekt u uw opgehoopte stresshormoon op natuurlijk wijze af. U kunt de stress dus letterlijk uit het lijf lopen.
  • Door beweging te combineren met goede voeding vermindert u de kans op diabetes type 2 met 50%.
  • Uw leven lang bewegen is het beste medicijn tegen typische ouderdomsziekten als artritis, osteoporose en hoge bloeddruk.
  • Bewegen zorgt ervoor dat het lymfestelsel gaat stromen, waardoor het lichaam kan afrekenen met gifstoffen.

Beweegt u 30 minuten per dag?

Doe de test op www.30minutenbewegen.nl en kom erachter. En wilt u een stapje verder gaan? Stel dan uw eigen beweegmenu samen.
Het voordeel van bewegen volgens UMC Zorgverzekering

Drie tips om meer te bewegen

Halt! Stap een halte eerder uit

Halt! Stap een halte eerder uit

En loop naar uw werk of naar huis. U verbetert uw gezondheid al met 30 minuten bewegen per dag.

Loop eens naar een andere koffieautomaat

Een andere koffieautomaat!

Loop eens naar een andere afdeling. Bewegen breekt het stresshormoon af. Dus u loopt letterlijk de stress weg.

Pak de stofzuiger

Pak de stofzuiger

Goed voor de beweging én een schoon huis. Met een half uurtje stofzuigen verbrandt u gemiddeld al 120 calorieën!

Beweegtips van onze verzekerden

  • "Drink veel water dan moet je ook vaker naar het toilet."
  • "Fiets of loop eens een andere route dan zie je wat anders van je omgeving en pak je extra beweging."
  • "Na het avondeten met je partner een half uurtje wandelen en de dag doornemen. Is ook nog een goede relatietherapie."
  • "In plaats van na de trein ook nog de metro te nemen, loop ik het laatste stuk naar mijn werk."
  • "Voor klusjes en taken in huis een strijkplank gebruiken zodat je meer afwisseling creëert tussen staan en zitten. Dit kan zijn: administratie uitzoeken, piepers schillen, was opvouwen, bloemen en planten verzorgen, afspelden van kleding, brood smeren, etc. etc. en o ja, strijken(!)."
  • "Ik parkeer sinds vorig jaar juni mijn auto op een andere parkeerplaats; deze is wat verder weg (20 minuten lopen) van het ziekenhuis. Ik moet daarom elke werkdag 40 minuten lopen. De route is ook nog eens prachtig want je komt 's morgens konijnen, paarden en schapen tegen. Naast veel groen staan er veel wilde bloemen en bomen in bloei; echt genieten. Tijdens de wandeling kan ik mijn hoofd even helemaal leeg maken."
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord