Betalingsregeling afsluiten

Zit u krap bij kas? En komt u daardoor in de knel met het betalen van uw facturen? Dan is het fijn als u het bedrag gespreid kunt betalen. Bij ons kan dat via een betalingsregeling. Dit kan bij bedragen vanaf € 50.

Betalingsregeling aanvragen? Check onze voorwaarden: 

  • U kunt alleen een betalingsregeling aanvragen voor openstaande facturen
  • U heeft € 50 of meer aan openstaande facturen
  • U betaalt minimaal € 25 per termijn 
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 8 termijnen 

Wanneer kunt u geen betalingsregeling aanvragen?

Soms kunt u zelf via Mijn UMC Zorgverzekering geen betalingsregeling aanvragen voor openstaande facturen. Zoals in de volgende situaties: 

  • Wij hebben uw openstaande factuur of facturen overgedragen aan een incassobureau. Neem in dit geval rechtstreeks contact op met het incassobureau. En vraag naar de mogelijkheden om een betalingsregeling af te sluiten.
  • U bent aangemeld bij een schuldhulpinstantie. Neem contact op met deze instantie. Dan zoeken zij samen met u naar een passende oplossing.
  • U bent aangemeld bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK) omdat u uw zorgpremie 6 maanden of langer niet heeft betaald. Lees wat u kunt doen als u bent aangemeld bij het CAK

Veelgestelde vragen  

  • Kan ik een betalingsregeling aanvragen voor de premie van mijn zorgverzekering?
    U kunt een betalingsregeling aanvragen in Mijn UMC Zorgverzekering voor de facturen die u op dat moment heeft openstaan. Als dat een factuur is voor uw zorgpremie, dan geldt de betalingsregeling ook voor dat bedrag.
  • Wat gebeurt er als ik een termijn van mijn betalingsregeling niet op tijd betaal?
    Dan vervalt de betalingsregeling. U betaalt uw facturen dan niet meer in termijnen. Uw openstaande facturen krijgen de status die ze hadden voordat u de betalingsregeling aanvroeg. Op de pagina betalingsachterstand leest u wat er gebeurt als u niet op tijd betaalt.
  • Ik betaal via automatische incasso, kan ik dan ook een betalingsregeling aanvragen?
    Het is mogelijk om een betalingsregeling af te spreken, ook als u uw eigen risico en/of eigen bijdrage met een automatische incasso betaalt. Het kost enige tijd om uw automatische incasso te stoppen. Nadat het van uw bankrekening is afgeschreven, vraagt u dit bedrag terug bij uw bank. Zodra het geld is teruggeboekt op uw rekening kunt u via Mijn UMC Zorgverzekering een betalingsregeling aanvragen. 
X
Wij gebruiken cookies. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor analyse-, feedback-, advertentie-, affiliate-, en personalisatiedoeleinden. Hiervoor werken wij samen met bedrijven die voor ons cookies plaatsen en lezen. Tevens geeft u toestemming voor het verwerken van uw persoonsgegevens.
Weigeren
Akkoord