Doe nu eenvoudig iets aan je burn-out-klachten!

Veel mensen van de generatie geboren tussen 1980 en 2000 lopen rond met burn-outklachten. Uit cijfers van het CBS blijkt dat 16,6% van de mensen tussen de 25 en 35 jaar, ook wel millennials genoemd, kampt met deze klachten. Dat is onder geen enkele andere leeftijdsgroep zo hoog! Maar waarom komt een burn-out zoveel voor onder deze groep? En misschien nog wel belangrijker: hoe kun je de klachten voorkomen en/of bestrijden?

Het gevoel opgebrand te zijn

Als je geen energie en motivatie meer vindt in de bezigheden op je werk, kan dit werkstress veroorzaken. En werkstress kan leiden tot een burn-out. Hoe kan het dat millenials steeds vaker met deze klachten rondlopen?
  • Millennials stellen het nemen van belangrijke levenskeuzes steeds langer uit
  • Millennials zijn hoogst individualistisch opgevoed en voelen zichzelf verantwoordelijk voor al het succes en geluk in hun leven, maar dus ook voor alles wat minder of niet goed gaat
  • Millennials zijn ongelooflijk veel met elkaar bezig
  • Millennials zijn opgevoed met het idee: the sky is the limit
  • Millennials stellen keiharde eisen aan zichzelf

Burn-out grondig onder de loep nemen

MSc. Thijs Launspach, psycholoog Universiteit van Amsterdam, vertelt waarom zoveel jonge mensen uitvallen en legt uit wat we daaraan kunnen doen. Bekijk het volledige college van MSc. Thijs Launspach.

Mindfulness helpt mensen met een burn-out

Veel burn-out klachten verminderen als je voldoende rust neemt. Mindfulness kan daarbij helpen. Het helpt stress en piekeren te verminderen en leert je bewust te worden van je gedachten. En dat brengt je dichter bij jezelf. Waarvoor helpt mindfulness?
  • Je beter te focussen
  • Je gedachten beter te organiseren en te prioriteren
  • Betere concentratie
  • Minder stress
  • Meer in het nu-moment leven

Ontvang 5 mindfulness-oefeningen in je mailbox

Klinkt leuk dat mindfulness. Maar wat is het nou precies en hoe kan het je helpen? Wij laten je graag kennismaken met een aantal oefeningen. Laat je e-mailadres hieronder achter en ontvang 5 oefeningen in je mailbox.
Waarschuwingssignalen burn-out
  • Concentratieproblemen
  • Vergeetachtigheid
  • Stemmingswisselingen
  • Besluiteloosheid
  • Slaapproblemen
  • Meer fouten maken
  • Lusteloosheid
  • Onverschilligheid
  • Onzekerheid over je functioneren
  • Seksuele problemen
  • Gedragsveranderingen
  • Je verliest je in je werk
  • Verminder lichamelijke conditie

X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord